2014. február 24., hétfő

Pacal leves




Hozzávalók:
1 kg pacal
2 fej hagyma
1 közepes sárgarépa
5-6 nagyobb gerezd fokhagyma
1 csapott kanál liszt
2 tojássárgája
1 szegedi paprika
2 dl tej
Só, bors, tárkony
Olaj.

Tálaláshoz: tejföl, csípős paprika.

Az alaposan megtisztított, laskára vágott pacalt, 1 egész fej hagymával, pár szem borssal főni tesszük.
A sárgarépát (murkot) nagy lyukú reszelőn lereszeljük, olajon az apróra vágott hagymával, paprikával megdinszteljük, majd forró vízzel felengedjük.Addig főzzük, amíg a zöldségek megpuhulnak.
Hozzátesszük az apróra vágott fokhagymát, tárkonyt, sóval, borssal egy kevés Erős Pistával ízesítjük.
A tojás sárgákat a liszttel, és tejjel elsúroljuk, és besűrítjük vele a levest.
A megfőtt pacalt levétől leszűrjük, letisztáljuk, és a leveshez adjuk.
Ecettel vagy citromlével savanyítjuk. Tejföllel, és csípős paprikával tálaljuk.


Ez egy másik alkalommal készült, ugyanúgy csak itt kihagytam a lisztet. A tojások sárgáját fél dl tejjel simára elkevertem, hozzátettem 2 dl tejfölt, kimerítettem a levesből egy merőkanállal, hozzákevertem a tejfölhöz, és állandó keverés mellett öntöttem a leveshez.

Megjegyzés: Most lehet kapni előfőzött pacalt, abból is lehet készíteni, sőt hamarabb is van, csak a főzéssel kell vigyázni, ahogy felfőtt fél óránál tovább nem szabad főzni, mert ellágyul, nagyon gusztustalan valami lesz belőle.

2 megjegyzés:

  1. Csehországból írok, elnézést kérek a hibákért, unokám Erdélybe ette eszt a pacallevest és nagyon izlett neki, de nem tuttuk mi való hozzá, most rá találtam erre a receptre, legközelebbi idöbe kipróbáljuk, biztossan fog ízleni,legalább remélem. Örülök hogy rátaláltam erre az oldalra, üdvözlöm és sék egeszséget kívánok mesze Csehországból. Hűbner Margit.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom a pacalleves,én is most a lányomnak főzöm, mert nagyon szereti!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...