2014. február 15., szombat

Borjúlábszár olaszosan

Hozzávalók:

•3 db borjúlábszárból 4-5 cm vastagra vágott szeletek
•3 db közepes sárgarépa
•2 db petrezselyem
•1 kisebb zeller gumó
•1 nagy fej vöröshagyma
•3-4 gerezd fokhagyma
6-7 dkg vaj
•3-4 evőkanál olaj
•2 db babérlevél
•Liszt
•2 kisebb paradicsom
•Citromhéj
•Só, bors


Vastag falú serpenyőbe olajat és a vajat felmelegítjük.
A hússzeleteket enyhén sózzuk, borsozzuk, paprikázzuk, majd lisztbe forgatjuk, az előmelegített vaj és olaj keverékén, közepes lángon mindkét oldalukat aranybarnára pirítjuk.
Amikor mindkét oldala szépen megpirult, kivesszük az edényből, beletesszük az apró kockákra megvágott zöldségeket, kettőt-hármat keverünk rajta, felöntjük 2 dl húslével (fehérborral kellene, én a gyerekek miatt húslevet használtam) visszarakjuk a húsokat, ha szükség sózzuk, borsozzuk, és lefödve gyenge tűzön puhára pároljuk. Ha a lé elpárolog, mindig kevés húslével pótoljuk.
Mivel nekem ebben az időszakban nem volt paradicsomom, házilag eltett paprika és paradicsom keverékét tettem hozzá egy jó evőkanállal, összefőztem, aztán kivettem a húsokat, botmixerrel,nem éppen az egészet pépesítettem, visszaraktam a húsokat, tálalásig melegen tartottam.
Tálaláskor 3-4 dkg vajat felhevítettem, a tűzről levéve hozzátettem 1 kevés reszelt citromhéjat, 1 gerezd fokhagymát, törőn átnyomva és apróra vágott petrezselyem zöldet, ráraktam a hússzeletekre.
Petrezselymes natúr krumplival tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...